han-yvonne-donaucruise.reismee.nl

han-yvonne-donaucruise.reismee.nl dag 6

31-07-2015

Afgelopen nacht is t schip naar Wenen gevaren, we liggen aan wal bij t plaatsje Nußdorf. Vanmorgen met de bus naar de stad voor een rondrit van 1 1/2 uur over de ringweg waar alle belangrijke genouwen staan van Wenen. Hierna lopend met onze reisleider door de stad. Mooie foto's gemaakt. Hier ook weer een Stefanus Basiliek bezocht, erg mooi! Na een broodje braadworst zijn we met een groepje van 11 mensen in de metro gestapt naar t Schloss Schönbrunn, het paleis waar keizerin Sisi woonde met Franz Jozef. We zijn niet in t gebouw geweest. T was erg druk en we moesten 1 1/2 uur wachten op een rondleiding. Dus toch maar alleen de tuin bekeken, wat erg mooi was. Alles in bloei en prachtig weer erbij! Helemaal achterin de tuin heb je de Gloriette, waar je heerlijk kunt zitten en wat kunt drinken. Om vijf uur weer richting de metro, wat een heel eind lopen was. We waren bek af! Een half uur te laat konden we nog aanschuiven aan t buffet. Een deel van de bootgasten gaat vanavond naar de opera, die waren al bijna klaar met eten. Wij zouden nog met een groepje naar een wijnproverij, maar iedereen had t muntje op. Nu lekker op t dek wat drinken tot t te koud wordt. Dan zakken we een trapje naar de salon en gaan daar verder met kletsen en een drankje. ????h

Greetje

O wenen dat is mooi . Vorig jaar gewerst . Ben benieuwd naar de fotos. Schonbrunn geweldig he . Ben je helemaal niet binnen geweest ?? Oei dat is jammer.
Veel.plezier