han-yvonne-donaucruise.reismee.nl

han-yvonne-donaucruise.reismee.nl dag 5

30-07-2015

Vanmorgen zouden we om half negen met de bus vanuit Bratislava (Slowakije) naar Budapest (Hongarije) rijden. Omdat de boot niet verder kan. 2 1/2 uur in de bus. Maar de bus stond in de file, dus deze kwam bijna een uur te laat. Eenmaal in Budapest moesten we in sneltreinvaart een bustoer doen door de stad, omdat we te laat waren en de Hongaarse gids om drie uur haar kinderen moest halen en daarna weer een andere groep kreeg ????. We hebben de Matthiaskerk bekeken en het vissers bastilion. Toen de bus omhoog zou rijden naar de Citadel, zijn Han en ik uitgestapt en hebben ons eigen plan getrokken. De Citadel kon je ook van afstand goed zien. Lopend door de stad hebben we de grote Synagoge bekeken, de Stefanus Basiliek bekeken en de markthallen. Ergens wat gedronken op een terrasje, en weer naar beneden gelopen naar de Donau. Het was een stevige tippel, vooral de terugweg. Onderweg nog foto's gemaakt van allerlei gebouwen die aan de overkant stonden. Ee moesten flink doorlopen om weer op tijd bij de bus te zijn. En we hebben t gered! Precies om vijf uur sloten we aan bij de groep die even voor ons uit liep. Best knap, zeker als je bedenkt dat de kaart niet op schaal was, en de afstanden veel groter waren dan we dachten. Totaal hebben we zo'n 6 km gelopen schatten we. Toen weer de trip met de bus van 2 1/2 uur weer terug naar Bratislava. Wat een dag!

peter en linda

Idd wat een dag!