han-yvonne-donaucruise.reismee.nl

han-yvonne-donaucruise.reismee.nl dag 7

01-08-2015

Na weer een nacht varen hebben we aangemeerd in Weißenkirchen. S'morgens na t ontbijt hebben we door t dorpje gewandeld. Heel leuke huisjes met van die typisch Oostenrijkse bloembakken met hanggeraniums. In dit gebied, de Wachau, worden o.a. de Rießingdruiven verbouwd. Het is een zeer bekende wijnstreek in Oostenrijk. In het dorp staat een oude kerk, die ze een versterkte kerk noemen. Het lijkt enigzins ook op een kasteel, waar de mensen zich konden verschuilen tegen gevaar. Verscheidene van onze groep hebben er Merillen geproefd, een pruimensoort. Daar verkopen ze ook frisdrank van. Om 12.00 uur voeren we weer verder naar t plaatsje Melk. Hier is een enorm klooster te bezichtigen. Boven op een flinke heuvel. Je kon er lopend heen maar ook met een taxibusje. Han en ik zijn heen met t busje gegaan, en terug heeft Han gelopen, en ik weer met t busje naar beneden. Terug op de boot hebben we weer heerlijk aan dek gezeten, drankje erbij en gezellig kletsen. S'avonds hadden we "galadiner". Iedereen had zich op eigen manier een beetje opgedoft. De bemanning werd bedankt en er werd geproost. Het was erg gezellig aan tafel, we waren aan t zingen en kregen reactie van mensen uit andere landen die ook gingen zingen, erg leuk! Na t eten was bijna iedereen in de lounge, en werd er flink gedanst. Tussendoor koffers ingepakt, want dit was de laatste avond op de boot. Morgen vertrekken we vanuit Passau per bus weer naar Nederland, met een overnachting in Zuid Duitsland.

Greetje

Dus een heerlijke laatste dag gehad.
Altijd jammer dat de laatste dag aanbreekt.
Fijne reis terug

Thea

Dat was een leuke reis en jullie hebben veel gezien! Bedankt dat ik mee mocht :-) en welkom in Drenthe!