han-yvonne-donaucruise.reismee.nl

han-yvonne-donaucruise.reismee.nl dag 4

28-07-2015

Afgelopen nacht zouden we helemaal doorvaren naar Bratislava. Maar door een electrische storing hebben ze de boot omstreeks 4 uur s'nachts aan de kant gelegd bij de plaatsjes Stein en Krems. Dit hoorden we de volgende morgen. Daar hebben we de hele dag gelegen. Wel zijn we met onze reisleider de dorpjes wezen bezichtigen. Veel oude gebouwen met mooie muurschilderingen en sjablonen erop. Tijdens het diner kregen we te horen dat we s'avonds om 23.00 uur weer zouden gaan varen. Ook werd ons verteld dat de boot door t oponthoud Budapest niet op tijd zou kunnen halen voor ons dag en avondprogramma, ook omdat hij langzamer moet varen ivm de lage waterstanden. En mede daardoor kunnen we niet naar Estergom. Nu hebben ze een alternatief plan bedacht. Morgen gaan we vanuit Bratislava met een bus naar Budapest, 2 1/2 uur heen en weer terug. Dan bezoeken we de stad en s'avonds komt er een orkestje op de boot, want we zouden een folkloristische avond hebben in Budapest 1 dag eerder. De kosten hiervan zijn voor Kras. Andere excursies krijgen we terug betaald. Het is heel jammer dat dit zo loopt, maar we maken er allemaal t beste van, en gaan genieten van Budapest

Thea

Ja, dat is inderdaad jammer maar fijn dat jullie nog naar Budapest gaan! Hongarije (en met name Budapest) staat ook nog op ons lijstje maar ja.....wij komen bijna nooit verder dan Australië

Carla

Ja inderdaad het beste er van maken en toch maar genieten.

Greetje

Jammer ja maar toch in budapest geweest.
al in wenen geweest??

Yvonne