han-yvonne-donaucruise.reismee.nl

han-yvonne-donaucruise.reismee.nl dag2

Vanochtend vanuit Ebrach vertrokken naar Passau. Nog maar 3 uurtjes in de bus, maar helaas weer file! Om ongeveer half 1 waren we in Passau. Daar aangekomen hebben we geluncht en de plaats bekeken. Er staat een grote domkerk die prachtig was, zowel binnen als buiten opgeknapt. Om 15.00 werden we op de boot verwacht waarna we informatie kregen van onze reisbegeleider. Per dag wordt er voor de volgende dag verteld wat we gaan doen. Om 17.00 vertrok het schip voor t eerste stuk over de Donau. Aan boord werd ons een hut toegewezen, dat was even slikken toen we beneden kwamen. Er stond een bedbank en een opklapbed. Wij dachten hoe gaan we dit doen? Want de bedbank was geen beweging in te krijgen. Het opklapbed wel. Dus wij aan t personeel vragen hoe dat moest. Wat bleek! Het kamermeisje zet iedere avond de bedden klaar, en iedere ochtend wordt t weer opgeruimd. Wel handig want de kamer is maar 9m2 groot ????. 40cm doorloop ruimte tussen de 2 bedden. Het opklapbed is erg onconfortabel. Ik krijg een extra matras. S'avonds ons diner. Tijdens t eten vlak voor t toetje deden ze ineens t licht uit in de eetzaal, en draaide de boot een rondje. Opeens werd er happy birthday gezongen, en kwamen ze met het toetje binnen met sterretjes erop. Wat bleek? Ze hadden aan boord ontdekt dat ik (Yvonne) jarig was! Nou wat een feest ineens. Iedereen zong mee, en we kregen nog een fles champagne ook! T feest was compleet! En ik was totaal de kluts kwijt, want ik ben niet zo van t middelpunt van de belangstelling????. Maar t was toch erg leuk. Later nog gedanst bij de avond entertainer en gezellig gekletst met een aantal medereizigers. En zo was mijn verjaardag voorbij.

Greetje

Nou zo'n verjaardag is toch geweldig.

Thea

Wat leuk! Zo ben je toch echt jarig ;-)

Carla

Toch wel leuk dat ze zoiets doen!

linda

Nog van harte!!!
Ik had jou gezicht wel willen zien;-)